پاسخ به برخی پرسش های عمومی 

مسائل آموزشی

 س- در صورتیکه درمورد یادگیری یک درس مشکلی داشته باشیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ پ- همواره اولین مرجع دانشجویان برای طرح این مسائل درمورد یک درس خاص استاد مربوطه می باشد. در صورتیکه با طرح این مسائل پاسخ روشنی دریافت نکردید می توانید به کارشناس آموزش، مدیر گروه و در نهایت با معاون آموزشی تماس بگیرید . دقت نمایید همواره طرح موضوعات به شکل منطقی با رعایت سلسله مراتب اداری و به موقع طبیعتا نتایج بهتری در برخواهدداشت.

 س- برای برخی درس ها نیاز به کمک دارم چگونه می توانم از کسی کمک بگیرم ؟ پ- در درجه اول با استاد درس مشورت نمائید. ایشان شما را راهنمایی می نمایند. در برخی موارد در صورتیکه این مشکل جمعی باشد موسسه می تواند با هماهنگی امور آموزش و مدیران گروه، کلاس ها ی جبرانی خارج از برنامه آموزشی برای این افراد در نظر بگیرد.

س- در صورتی که بخواهم انصراف دهم یا مرخصی تحصیلی بگیرم در خصوص شهریه قابل پرداخت، تکلیف من چیست؟ پ- بر اساس مقررات عمومی موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، برای مرخصی تحصیلی حداقل شهریه ثابت آن ترم دریافت می شود. در مورد انصراف از تحصیل درصورتیکه پس از نام نویسی و قبل از شروع ترم باشد شهریه پرداختی آن نیمسال بعنوان هزینه انصراف محسوب می شود و در صورتیکه در خواست انصراف پس از شروع ترم باشد علاوه بر آن ،هزینه ثابت یک ترم دیگر و شهریه متغیر 16 واحد نظری نیز دریافت خواهد شد.

س- شرایط میهمانی و انتقال به دانشگاههای دیگر چیست؟پ- برای این کار باید ابتدا آیین نامه نقل و انتقالات را مطالعه نموده و در صورت داشتن شرایط در سایت زیر ثبت نام نمایید.    http://msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx     http://91.99.101.134/EDUS/Default.Aspx

س- درباره مشروطی و اخراج چیزی نمیدانم. لطفا راهنمایی نمایید؟ پ- دانشجوی مشروط کسی است که معدل نیمسال او زیر 12 باشد. این دانشجو در نیمسال بعد مجاز به انتخاب تنها 14 واحد می باشد. اگر دانشجویی دو بار متوالی یا غیر متوالی مشروط شود، موضوع برای بررسی به کمیسیون موارد خاص گزارش شده تا درباره ادامه تحصیل یا اخراج دانشجو تصمیم گیری شود.

 س- برای ورود به پروفایل آموزشی و مالی ( سیستم آموزش ) راهنمایی کنید؟ پ- برای ورود به سیستم از طریق سایت موسسه و یا آدرسhttp://217.218.253/ به صفحه سیستم آموزش وارد شوید. در صورتیکه برای اولین بار از این سیستم استفاده می کنید در مقابل نام کاربری، شماره دانشجویی و در مقابل رمز عبور شماره شناسنامه خود را وارد کنید ( دقت نمایید در صورتیکه اولین رقم شماره شناسنامه صفر باشد، یکبار با صفر و یک بار بدون صفر امتحان شود ) بعداز ورود در نوبت اول لازم است مشخصات فردی بررسی و تایید شده و حتی الامکان با تغییر شماره رمز عبور از پروفایل خارج و مجددا وارد شوید . پس از این مرحله منوها برای شما فعال شده و می توانید از سیستم استفاده نمایید.

خدمات دانشجویی

 س- من مایل به انجام “کار دانشجویی ” می باشم چه کاری باید انجام دهم؟ پ- کار دانشجویی بر اساس نیاز موسسه تعریف می شود. در صورتیکه تمایل به انجام کار دانشجویی دارید، باید به امور دانشجویی مراجعه و فرم درخواستی را تنظیم نمائید. لازم است قبل از اقدام ضوابط و شرائط کار دانشجویی را کاملا مطالعه و بررسی لازم را انجام داده باشید.

س- آیا امکانات خوابگاهی برای دانشجویان فراهم می باشد؟ پ- موسساتی نظیر ناصر خسرو الزامی به تامین خوابگاه ندارند. درحال حاضر با هماهنگی سایر موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد امکان استفاده از خوابگاه های مشترک وجود دارد که دانشجویان متقاضی برای ثبت نام و اقدام لازم است با امور دانشجویی تماس بگیرید.

 س – دسترسی به اینترنت درمحیط موسسه با استفاده از لپ تاپ شخصی مجاز می باشد ؟ پ – امکان آن با استفاده نام کاربری و پسورد وجود دارد. هر دانشجویی در هر ترم به میزان مشخصی می تواند از اینترنت استفاده کند ولی پس از اتمام این مقدار باید برای خرید آن اقدام نماید.

 س- استفاده از صندوق های کلیددار چه شرائطی دارد؟ پ- شما باید درخواست خود را تنظیم کرده و در صورتیکه امکان تخصیص وجود داشته باشد با پرداخت هزینه ناچیزی صندوق برای مدت یک سال در اختیار شما قرار می گیرد. دانشجویان رشته های هنر به خاطر وسایل سنگین و غیر قابل حمل خود در الویت می باشند.

 س- برای استفاده از سیستم کارت هوشمند / تغذیه چه باید کرد ؟ پ- ورود به سامانه از طریق سایت موسسه و یا آدرس 217.218.222.84:90/ شارژ الکترونیکی کارت هوشمند با استفاده از کارت های بانکی ( شتاب) / انتخاب گزینه رزرو ژتون / انتخاب روز مورد نظر برای دریافت غذا

 س- امکانات ورزشی موسسه و نحوه استفاده از آن چگونه است ؟ پ- موسسه امکانات محدودی برای ورزش دارد . به جز دروس اجباری ورزشی، دانشجویان در اوقات فراغت می توانند از امکانات موجود برای فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون، پینگ پونگ و فوتبال دستی استفاده کنند . هر ساله مسابقات داخلی فوتبال گل کوچک ، پینگ پونگ و برخی ورزش های دست جمعی تفریحی با هماهنگی امور فرهنگی برگزار می گردد. برای هماهنگی و استفاده از امکانات ورزشی لازم است با امور خدمات دانشجویی و یا بخش فرهنگی در تماس باشید.

اطلاع رسانی و ارتباطات

برای دریافت اطلاعات و اخبار دقیق موسسه صرفا به اخبار و اطلاعات سایت، پیامک های ارسالی، کانال های رسمی تعریف شده و یا تماس با کارشناسان و مدیران مرتبط اتکا نمایید. به اخبار و اطلاعاتی که به صورت شفاهی از سایرین دریافت می نمایید نمی توان تکیه و استناد نمود.

 س- شیوه های اطلاع رسانی به دانشجویان چگونه است ؟ پ- دانشجویان در زمان ثبت نام لازم است نحوه ارتباط تلفنی خود را مشخص نمایند که در صورت برخورداری از خط موبایل، اطلاعات ضروری و فوری برای دانشجویان از طریق پیام کوتاه اعلام و ارسال می گردد. مشاهده سایت موسسه به طور مرتب توصیه می شود. اخبار و اطلاعات فوری را در تابلو اعلانات و یا بخش اطلاعیه ها می توانید دنبال کنید. علاوه بر این دانشجویان می توانند با ثبت نام در سایت و ارائه ایمیل آدرس خود تقاضای دریافت آخرین اخبار را داشته باشند که از این طریق نیز اطلاعات و اخبار روز اعلام می گردد. به جز این، دانشجویان لازم است با مراجعه به تابلوهای مختلف در زمان حضور در موسسه در مورد اخبار مرتبط کسب اطلاع نمایند. امکان عضویت در تلگرام نیز برای دانشجویان فراهم است که می توانند با عضویت در آن از آخرین اخبار موسسه اطلاع پیدا نمایند. در هر حالت، مسئولیت عدم اطلاع از موارد مرتبط، با فرد بوده و موسسه مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از عدم اطلاع دانشجو و یا فارغ التحصیل ندارد .

 س- در صورت تشکیل نشدن کلاس چگونه مطلع شویم؟ پ- در صورت بروز مشکل برای اساتید و اینکه به دلیل خاصی از جمله – برای مثال بسته شدن راهها بدلیل برف – کلاس ها تعطیل شود، خبر آن از طریق پیام کوتاه و از طریق سایت – بخش اطلاعیه ها – به اطلاع شما خواهد رسید. مطمنا اطلاعات کلاس های جبرانی نیز متعاقب آن توسط موسسه اعلام می گردد.

 س- برای ارتباط با رئیس موسسه چه راهی وجود دارد؟ من نمی خواهم خودم را معرفی کنم ولی مواردی دارم که می خواهم مستقیما به رئیس موسسه اطلاع دهم، چه باید بکنم؟ پ- برای ارتباط با رئیس موسسه محدودیتی وجود ندارد فرصتی را اختصاص دهید و با ایشان ملاقات کنید. در حالتی که نیازی به معرفی خود احساس نمی کنید می توانید از طریق ایمیل به آدرس  kmalakouti@hnkh.ac.ir، یا سایت موسسه بخش ارتباط با ما – تماس با رئیس موسسه موارد را به ایشان منتقل کنید.

 س- برای ارتباط تلفنی و تماس مستقیم از طریق سیستم گویا شماره های راهنما به چه صورت می باشد؟ پ- با توجه به سیستم تلفن پاسخگو ،جهت تماس با بخش ها ی مختلف مؤسسه لازم است ابتدا یکی از شماره های 3-42478000 را با پیش شماره ساوه 086 شماره گیری  و سپس جهت ارتباط با کارشناس رشته های هنر ، معماری و روانشناسی – خانم مولودی عدد 1  /  کارشناس رشته های حسابداری و مدیریت  – خانم شریعت  عدد 2 / کارشناس امورفارغ التحصیلان و صندوق رفاه  – خانم شمسی  عدد 3 / کارشناس امور مالی  – خانم صفا   عدد 4 / معاون آموزشی  عدد 5 /  معاون فرهنگی و دانشجوئی  عدد 6  را شماره گیری نمایید.

 س- در صورت بروز مشکل و شکایتی از همکاران و سرویس های داخلی چگونه می توانم موارد را به موسسه اطلاع داده پیگیری کنم . پ- در ابتدا تلاش کنید با مدیران مرتبط موضوع را طرح و در صورتیکه به نتیجه مشخصی نرسیدید از طریق صندوق تماس با مدیر موسسه و یا ایمیل kmalakouti@hnkh.ac.ir موضوع را به مدیریت موسسه منتقل نمایید . لطفا پیگیری شود تا به نتیجه مشخصی منجر شود.

 مقررات انضباطی

 س – بر اساس مقررات پوشش و رفتار مناسب برای آقایان چگونه تعریف می شود؟ پ- مطمنا لباس های زننده با شمایل و عکس و شلوارهای جین که برخی به صورت پاره می پوشند مناسب شئونات موسسه آموزشی نیست. محدودیت هایی برای ظاهر صورت هم وجود دارد از جمله نحوه آرایش، موی بلند و یا کوتاه غیر متعارف، خال کوبی  و .. نیز پذیرفته نیست. مقررات عمومی کشور در رابطه با منع مواد مخدر و … نیز ازمواردی است که فرد را از ادامه تحصیل به کلی محروم می نماید .

 س- در صورتی که برای رفت و آمد، رفتار راننده های سرویس، ایستگاهها و غیره مشکلی داشته باشم چه کار باید انجام دهم؟ پ- دراولین فرصت به امور دانشجویی – مسئول نقلیه مراجعه و مورد را اطلاع دهید. در موارد اضطراری از طریق تلفن موسسه و یا با شماره موبایل شرائط خاص به شماره 09381174481 تماس بگیرید. در مواردی که از پیگیری و اطلاع به مسئولان نتیجه ای نگرفتید لازم است حتما با حراست و یا مدیر موسسه اطلاع و موضوع را به طور جدی پیگیری فرمائید .

 س- در صورتی که مشکلی در سرویس بوفه، ناهار روزانه مثلا نظافت / عدم رعایت قیمت عادلانه / … داشتم به چه کسی مراجعه نمایم؟ پ-  مسائل مرتبط با غذا و بوفه به امور دانشجویی مربوط می شود . در این موارد اگر نماینده کلاس و یا دوره خود را می شناسید با ایشان طرح نمایید و در غیر اینصورت  مستقیما به امور دانشجویی مراجعه نمایید. لطفا خودتان به هیچ وجه با مسئولان بوفه و سرو غذا موضوع را طرح و خدای ناکرده درگیر صحبت و بحث نشوید .

 س- پارکینگ دانشجویی کجاست؟ آیا من اجازه دارم با اتومبیل خود هر جایی بروم؟ آیا اجازه دارم با اتومبیل دوستانم که دانشجو نیستند وارد موسسه شوم؟ پ- برای دریافت مجوز ورود به پارکینگ باید قبلا هماهنگ و کارت ورود دریافت نمایید. محل پارک اتومبیل دانشجویان مشخص بوده و لازم است فقط در این محوطه اتومبیل پارک شود. ورود اتومبیل متفرقه به هیچ وجه به محیط موسسه و جاده اختصاصی مجاز نمی باشد.

 س- آیا اجازه دارم از دوستان غیر دانشجوی خود دعوت کنم تا با من وارد موسسه شوند؟پ – مجاز نمی باشد. صرفا خانواده دانشجویان می توانند به موسسه با هماهنگی در موسسه آمد و شد داشته باشند.

 س- آیا اجازه داریم هر زمانی از زمین ورزشی دانشگاه استفاده نماییم؟ پ- فقط در صورتیکه زمین ورزش برای کلاس های موسسه اشغال نشده باشد برای استفاده از این محیط منعی وجود ندارد. مطمنا رعایت مقررات اولین اصل برای استفاده از این امکان می باشد. به امور خدمات دانشجویی مراجعه شود .

 س- کمیته انضباطی چه مسئولیت و اختیاراتی دارد .پ – کمیته انضباطی عالی ترین ارگان موسسه در رابطه با کنترل و نظارت بر رعایت مقررات موسسه است و می تواند بر اساس تصمیمات خود تنبیهاتی در حد اخراج و یا معرفی به مقامات قضایی اتخاذ نماید . مطمنا دانشجویان ما هرگز با این کمیته سرو کار نخواهند داشت .

 مسائل فارغ التحصیلی و نظام وظیفه

 س- اگر اخراج شوم وضعیت نظام وظیفه من چگونه است؟ پ- دانشجو اخراجی حق ادامه تحصیل را ندارد و بعد از گرفتن برگه ابطال باید به نظام وظیفه خود را معرفی کند.

 س- اگر انصراف از تحصیل دهم وضعیت نظام وظیفه من چگونه است؟ پ- دانشجو انصرافی می تواند مجددا در خواست ادامه تحصیل دهد و یا اینکه به خدمت نظام وظیفه برود که برای این کار نیز باید برگه ابطال از تحصیل را حتما از دانشگاهی که انصراف می دهد دریافت کند.

 س- من کارت پایان خدمت ندارم بعد از پایان تحصیلات چه مدرکی دال بر اینکه من فارغ التحصیل شده ام به من می دهید؟ پ- اگر که پرونده فارغ التحصیلی شما کامل باشد می توانید برگه ابطال تحصیلی گرفته و در مقاطع بالاتر با همان برگه ابطال ثبت نام کنید.

 س- فارغ التحصیل شدن به چه معنی است؟؟پ- برای فارغ التحصیلی، دانشجو باید تعداد واحد های لازم در مقطع تحصیلی را پاس کرده باشد، نمره هایش ثبت نهایی شده و به تائید مدیر گروه خود رسیده باشد.2. تائیدیه تحصیلی از آخرین مقطع تحصیلی را در پرونده خود داشته باشد.3.اگر دانشجو پسر باشد باید معافیت تحصیلی آن مقطع تحصیلی  از پلیس+10 در پرونده درج شده باشد. .درصورتی که تمام موارد ذکر شده در پرونده باشد ، دانشجو فارغ التحصیل محسوب می گردد. در این حالت می توان گفت پرونده فرد کامل می باشد.

 س- من در مقطع بالاتر در دانشگاهی پذیرفته شده ام و پرونده ام کامل است و هرچه سریع تر نیاز به مدرکی دارم که نشان دهد فارغ التحصیل شده ام چه باید بکنم؟ پ- در صورتی که دانشجو پرونده اش کامل باشد و هنوز اسمش به دانشگاه منتخب ارسال نشده می تواند نامه ای مبنی بر اینکه فارغ التحصیل شده است دریافت نماید. ولی برای دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند فقط می توانند برگه ابطال از تحصیل دریافت کنند.

س- بعد از اینکه فارغ التحصیل شدم  تا چه مدت زمان مهلت ارسال دفترچه به نظام وظیفه را دارم ؟ پ- حداکثر زمان یکسال می باشدکه برای ارسال دفترچه نیاز، به برگه ابطال تحصیلی وجود دارد که لازم است از واحد نظام وظیفه دانشگاه باید دریافت کنید.

 س- برای تسویه حساب در زمان فارغ التحصیلی چه باید کرد؟ پ- پس از اتمام دوره تحصیلی و گذراندن کلیه واحدهای درسی ، لازم است فارغ التحصیلان عزیز نسبت به تسویه حساب با موسسه اقدام نمایند. تسویه حساب با موسسه بدین معنی است که فرد تعهدات مالی را انجام داده و آنچه از موسسه به صورت  امانت در اختیار داشته نظیر کتاب / تجهیزات / کمد / کارت دانشجوئی … را نیز تحویل دهد . مراحل انجام تسویه حساب بدین صورت می باشد.

  1. تهیه فرم تسویه حساب از انتشارات توسط فرد
  2. مراجعه به واحدهای مختلف از جمله حراست،خدمات دانشجویی،کتابخانه، اداره آموزش ، صندوق رفاه ، امور مالی ، معاون امور دانشجویی و معاون آموزشی که در فرم ترتیب و توالی آن مشخص شده است. در این مرحله دانشجو در مورد امانات در اختیار، مورد سوال قرار گرفته و در صورتیکه  تعهدی به موسسه نداشته باشد فرم توسط مسئولان امضا و تکمیل می گردد.
  3. با ارائه فرم تکمیل شده به اداره آموزش و پذیرش آن توسط کارشناس مربوطه ، فرایند تسویه حساب کامل می گردد.

 س- برای دریافت گواهینامه موقت تحصیلی یا دانشنامه چه باید کرد؟ و چه مدت طول می کشد تا از زمان درخواست این گواهی صادر شود ؟ پ- همزمان با اتمام دروس و فارغ التحصیلی در یک مقطع، پرونده دانشجو ( شامل مدارک شناسایی،کارنامه کامل با دروس پاس شده، تائیدیه تحصیلی مقطع قبلی،مدارک تحصیلی مقطع قبلی) از اداره آموزش به امور فارغ التحصیلان تحویل داده می شود. امور فارغ التحصیلان اقدامات زیر را برای صدور گواهینامه و یا دانشنامه دنبال می نماید.

  1. بررسی پرونده و سوابق تحصیلی فرد توسط امور فارغ التحصیلان و تهیه لیست فارغ التحصیلان واجد شرائط جهت دریافت گواهینامه
  2. ارسال لیست و مدارک تنظیم شده به دانشگاه اراک ( دانشگاه اراک بعنوان دانشگاه مادر متولی بررسی مدارک موسسات غیرانتفاعی ساوه از جمله ناصر خسرو  به نمایندگی از وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری می باشد )
  3. با دریافت تاییدیه از دانشگاه اراک که قریب به 45 روز به طول می انجامد، دانشجو می تواند به امور فارغ التحصیلان مراجعه و در صورت تسویه حساب کامل با موسسه  ، گواهینامه موقت تحصیلی را دریافت نماید
  4. با دریافت تأئیدیه از اراک و جهت صدور دانشنامه ، مراحل خوشنویسی و آماده سازی دانشنامه آغاز می گردد .
  5. با آماده سازی دانشنامه ها و امضا رئیس موسسه، این مدارک برای تایید نهایی و امضا رئیس دانشگاه اراک ارسال می گردد.
  6. با امضا دانشنامه توسط رئیس دانشگاه اراک ، دانشنامه فارغ التحصیل به موسسه انتقال یافته و در پرونده وی نگهداری می شود .
  7. با مراجعه فارغ التحصیل جهت دریافت دانشنامه، پرونده دانشجو مورد بررسی مجدد قرار گرفته و دانشنامه با دریافت رسید در اختیار فارغ التحصیل قرار می گیرد.

در صورتیکه دانشجو قبلا برای تسویه حساب اقدام ننموده باشد باید فرم تسویه حساب تکمیل و تحویل امور فارغ التحصیلان شده و سپس دانشنامه خود را دریافت می نماید .

 دریافت دانشنامه قریب به یکسال به طول می انجامد و در صورتیکه در این مدت دانشجو به مدرکی معتبر نیاز داشته باشد می تواند گواهی فارغ التحصیلی و یا  گواهینامه موقت درخواست نموده و موسسه نسبت به صدور آن اقدام می نماید. لازم به توضیح است ،ارائه گواهی نامه موقت فقط پس ازتاییدیه دانشگاه اراک ( مرحله 3 بالا) امکان پذیر است در غیر اینصورت متاسفانه امکان ارائه گواهینامه موقت فارغ التحصیلی نیز وجود ندارد.

 س – در صورتیکه نیاز به گواهینامه تحصیلی ( دانشنامه ) برای ارائه به سازمان، موسسه و یا … داشته باشم و این گواهینامه درمراحل آماده سازی بوده و هنوز صادر نشده باشد چه کمکی برای حل این مشکل می توانید انجام دهید. پ-  همانگونه که اشاره شد پس از دریافت تاییدیه از دانشگاه اراک امکان صدور گواهینامه موقت وجود دارد. برای صدور گواهینامه موقت در صورتیکه فرد مراحل تسویه حساب مالی خود را انجام داده باشد، امور فارغ التحصیلان نسبت به صدور گواهینامه اقدام نموده و این گواهینامه با امضا معاون آموزشی و مهر موسسه معتبر و قابل ارائه به سایر موسسات و یا سازمان ها می باشد. مدت زمان تقریبی برای آماده سازی این گواهینامه پس از دریافت تاییدیه دانشگاه اراک دو روز می باشد.

 س – در صورتیکه امکان ارائه گواهینامه چه موقت و چه دائمی بدلیل طولانی بودن فرآیند آماده سازی آن وجود نداشته باشد چه مدرکی موسسه می تواند در اختیار متقاضی قرار دهد؟ پ- در صورتیکه فرد فارغ التحصیل نسبت به تسویه حساب با موسسه اقدام نموده باشد، موسسه صرفا نامه ای روی سربرگ و با مهر و امضا معاون آموزشی در اختیار فرد قرار می دهد که مضمون آن اتمام تحصیل فرد بوده و اعتبار نامه را حداکثر شش ماه ذکر می نماید. برای اقدام بر این اساس،  لازم است درخواست کتبی فرد متقاضی قبلا دریافت شده باشد.

 س- جهت خروج از کشور دانشجویان پسر چه کاری باید انجام دهند؟ پ- جهت خروج از کشور بصورت غیرحضوری از طریق سایت http://services.epolice.ir اقدام نمائید.

  1. براي ورود به سيستم داشتن کدملي و کد سخا الزامي است و براي دريافت کد سخا ميتوانيد به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي پليس+10 مراجعه نماييد.
  2. پس از ورود به سایت فوق با انتخاب گزینه وظیفه عمومی، تمام مراحل مربوطه را تکمیل نموده و با واریز مبلغ 3500 تومان، درخواست را تائید و ثبت نمائید.
  3. پس از ثبت، درخواست به دانشگاه منتخب استان ارسال خواهد شد.
  4. درخواست توسط کارشناس امورمشمولین دانشگاه منتخب بررسی و درصورت عدم مشکل تائید خواهد شد.
  5. پس از تائید درخواست توسط کارشناس مربوطه، دانشجوی متقاضی مجددا وارد سایت شده و بقیه مراحل را انجام میدهد و درخواست به معاونت وظیفه عمومی ارجاع می شود.
  6. درخواستها در معاونت وظیفه عمومی 24 ساعت بعد بررسی و مجوز خروج صادر می گردد.

 نکات مهم

      • داشتن شماره حساب بانک قوامین به نام خود دانشجو الزامی است.•      تاریخ در خواست باید 10 روز زودتر و حداکثر یک ماه باشد. یعنی اگر کسی در مورخ 15/07/1396 درخواست بدهد، تاریخ خروج باید از 25/07/1396 به بعد باشد.•      مبلغ وثیقه برای سفرهای زیارتی 30 میلیون ریال و برای سفرهای سیاحتی 150 میلیون ریال می باشد.•      اگر متقاضی پس از واریز مبلغ به هر دلیلی منصرف شود، باید به معاونت وظیفه عمومی مراجعه نماید.•      مراحل ثبت درخواست متقاضیان کاملا بصورت اینترنتی می باشد لذا از مراجعه حضوری به مؤسسه جدا خودداری فرمائید.

   مسائل مرتبط با  وام

 س- نحوه درخواست وام به چه صورتی می باشد؟ پ- ارائه تسهیلات منوط به ثبت نام اولیه دانشجو در پورتال دانشجوئی به آدرس http://bp.swf.ir بوده، خواهشمندم در بازده زمانی مشخص شده توسط اموردانشجوئی نسبت به ثبت اطلاعات فردی و درخواست وام اقدام نمائید. بدیهی است دانشجویانی که نسبت به ثبت نام اولیه پورتال دانشجوئی اقدام نمایند در الویت هستند.

 س- آیا بعد از ثبت نام در پروتال نیازی به پیگیری از سوی دانشجو هست؟ پ- خیر، نیازی نیست مگر آنکه در صحت اطلاعات موردی باشد که کارشناس مربوطه در طی تماس با دانشجو رفع خواهد کرد.

 س- مبلغ وام چقدر میباشد ؟ پ- مبلغ وام با توجه به اعتبار تخصیصی از طرف صندوق رفاه دانشجویان و تعداد درخواست کنندگان تعیین میشود که اکثر مواقع حداکثر مبلغ ( مقاطع کاردانی و کارشناسی 3.000.000ریال و مقطع کارشناسی ارشد10.000.000ریال) برای دانشجویان منظور میگردد.

 س- نحوه اعطای وام به چه صورت است؟ پ- این وام به حساب موسسه واریز میگردد و بنا بر درخواست دانشجویان به عنوان شهریه در پروفایل مالی آنان ثبت میشود و از بدهی دانشجو کاسته میشود.

 س- شرایط ضامن چیست آیا میشود به طور مثال از چک یا جواز کسب نیز استفاده کرد؟ پ- خیر، کارمند و یا بازنشسته اداراتی که بتوانند فیش کسر از حقوق دریافت کنند بهترین گزینه برای ضمانت هستند ولی میتوان برای کسب اطلاعات بیشتر از دفتر اسناد رسمی مربوطه سوال کرد.

س- اگر در مقطع قبلی تحصیلی خود وام دریافت کرده باشم و هنوز برای بازپرداخت آن اقدامی نکرده  باشم، میتوانم در مقطع تحصیلی فعلی وام بگیرم؟ پ- خیر تا تکلیف وام مقطع قبلی خود را مشخص نکنید امکان درخواست مجدد نمیباشد. در صورتی که دفترچه اقساط  دریافت شده باشد مشکلی ندارد البته بدون داشتن اقساط معوق.

 س- چند بار میتوانم در طی دوره تحصیلی خود از وام استفاده کنم؟ پ- تعداد دفعات وام شهریه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی وکارشناسی ارشد سه ترم می باشد.

س- نحوه بازپرداخت وام به چه صورتی می باشد؟ پ- زمان بازپرداخت وام نه ماه بعد از فارغ التحصیلی می باشد، به شرط آنکه 9 ماه قبل از  زمان فارغ التحصیلی برای تقسیط اقدام کرده باشد.

 س- ضامن اگر از نزدیکان درجه اول باشد موردی دارد؟ پ- خیر، نسبت فامیلی نقشی بر تایید یا عدم تایید ضامن مورد نظر ندارد.

 س- با توجه به اینکه زمان درخواست وام گذشته است آیا میتوانم درخواست جدیدی دهم؟پ- متاسفانه امکانش وجود ندارد زیرا موسسات مجاز هستند که تنها در بازه  زمانی مطرح شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان درخواست دانشجویان را ارسال نمایند و به  درخواست های ارسالی بعد از تاریخ مقرر ترتیب اثر نخواهند داد.

 ایمیل آکادمیک

س- منظور از ایمیل آکادمیک چیست و چه کسانی می توانند ایمیل از موسسه داشته باشند؟ پ- ایمیل آکادمیک که به hnkh.ac.ir@ ختم می شود توسط موسسه در اختیار اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد قرار می گیرد و صرفا جهت انجام امور مرتبط با کار دانشگاهی کاربرد دارد. اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد به طور اتوماتیک در زمان شروع به کار با دریافت یوزرنیم و پسورد می توانند از این ایمیل اختصاصی خود استفاده کنند. سایر دانشجویان بنا به شرائط و نیاز کاری می توانند با اعلام درخواست خود و موافقت معاونت اموزشی ایمیل آکادمیک داشته باشند.

س- برای دسترسی به ایمیل آکادمیک و استفاده از ایمیل آدرس تعریف شده چه باید بکنم؟ پ- برای استفاده از ایمیل آکادمیک موسسه، می توان از طریق آدرس http://webmail.hnkh.ac.ir و یا  hnkh.ac.ir:2095 با ورود Email address و Password وارد میل باکس خود شوید. دقت شود Email address حتما به صورت کامل ( با hnkh.ac.ir@ ) ذکر گردد. در هنگام ورود، دو پلتفرم در اختیار شما قرار می گیرد یکی را انتخاب و پس از آن می توانید از این پلتفرم استفاده کنید. توصیه ما پلتفرم Roundcube است که با ورود به آن متوجه تشابه زیادی به ایمیل پلتفرم های دیگر (مثل gmail) می شوید.در اولین ورود توصیه می شود رمز عبور خود را تغییرداده و در صورت نیاز می توانید این ایمیل آدرس را به آدرس دیگری فوروارد کنید.

س- در صورت بروز مشکل در دریافت و ارسال ایمیل و یا استفاده از ایمیل باکس چه باید بکنم؟ پ- در اولین فرصت به امور آموزش و یا مسئول فنی موسسه اطلاع و در رفع آن پیگیر باشید.

سایر موارد

 س- نام موسسه به چه دلیل ناصر خسرو انتخاب شده است ؟ پ- ناصر خسرو یکی ا زمشاهیر بزرگ ایران و در ضمن معروف به “جهانگرد” بوده است. موسسه بدلیل اینکه در ابتدا با رشته جهانگری کار خود را آغاز می کرد مناسب دید این نام را انتخاب کند تا ضمن بزرگداشت نام این شاعر بزرگ برای موضوع فعالیت خود نیز مسمایی داشته باشد. جالب است بدانید ناصر خسرو در کشورهای افغانستان و تاجیکستان طرفداران زیادی داشته و این کشورها نیز ناصر خسرو را به عنوان یکی از مشاهیر خود تلقی نموده و دانشگاه هایی در این کشورها به نام ناصر خسرو وجود دارد.

س- آدرس وب سایت موسسه به صورت HNKH مخفف چیست؟ پ- HNKH ابتدای حروف Hakim Naser KHosrow می باشد. می دانید که KH  هم تلفظ صدای “خ “دارد.

 بازبینی 3/4.1 – آذر ماه 95

طراحی سایت
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا