خدمات دانشجویی

س- من مایل به انجام “کار دانشجویی ” می باشم چه کاری باید انجام دهم؟ پ- کار دانشجویی بر اساس نیاز موسسه تعریف می شود. در صورتیکه تمایل به انجام کار دانشجویی دارید، باید به امور دانشجویی مراجعه و فرم درخواستی را تنظیم نمائید. لازم است قبل از اقدام ضوابط و شرائط کار دانشجویی را کاملا مطالعه و بررسی لازم را انجام داده باشید.

س- آیا امکانات خوابگاهی برای دانشجویان فراهم می باشد؟ پ-در حال حاضر امکان اقامت دائمی و استفاده از این خوابگاه ها در طول ترم و سال نیز فراهم است و دانشجویانی که برای اقامت دائمی بخواهند از تسهیلات اشاره شده استفاده نمایند لازم است قبل از شروع هر ترم ثبت نام کرده تا با هماهنگی محل خوابگاه قطعی و مشخص شود. صرفا دانشجویان دختر می توانند از این امکان استفاده نمایند.

س – دسترسی به اینترنت درمحیط موسسه با استفاده از لپ تاپ شخصی مجاز می باشد ؟ پ – امکان آن با استفاده نام کاربری و پسورد وجود دارد. هر دانشجویی در هر ترم به میزان مشخصی می تواند از اینترنت استفاده کند ولی پس از اتمام این مقدار باید برای خرید آن اقدام نماید.

س- استفاده از صندوق های کلیددار چه شرائطی دارد؟ پ- شما باید درخواست خود را تنظیم کرده و در صورتیکه امکان تخصیص وجود داشته باشد با پرداخت هزینه ناچیزی صندوق برای مدت یک سال در اختیار شما قرار می گیرد. دانشجویان رشته های هنر به خاطر وسایل سنگین و غیر قابل حمل خود در الویت می باشند.

س- برای استفاده از سیستم کارت هوشمند / تغذیه چه باید کرد ؟ پ- ورود به سامانه از طریق سایت موسسه با استفاده از کارت های بانکی ( شتاب) / انتخاب گزینه رزرو ژتون / انتخاب روز مورد نظر برای دریافت غذا

س- امکانات ورزشی موسسه و نحوه استفاده از آن چگونه است ؟ پ- موسسه امکانات محدودی برای ورزش دارد . به جز دروس اجباری ورزشی، دانشجویان در اوقات فراغت می توانند از امکانات موجود برای فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون، پینگ پونگ و فوتبال دستی استفاده کنند . هر ساله مسابقات داخلی فوتبال گل کوچک ، پینگ پونگ و برخی ورزش های دست جمعی تفریحی با هماهنگی امور فرهنگی برگزار می گردد. برای هماهنگی و استفاده از امکانات ورزشی لازم است با امور خدمات دانشجویی و یا بخش فرهنگی در تماس باشید.

مقررات انضباطی

س – بر اساس مقررات پوشش و رفتار مناسب برای آقایان چگونه تعریف می شود؟ پ- مطمنا لباس های زننده با شمایل و عکس و شلوارهای جین که برخی به صورت پاره می پوشند مناسب شئونات موسسه آموزشی نیست. محدودیت هایی برای ظاهر صورت هم وجود دارد از جمله نحوه آرایش، موی بلند و یا کوتاه غیر متعارف، خال کوبی و .. نیز پذیرفته نیست. مقررات عمومی کشور در رابطه با منع مواد مخدر و … نیز ازمواردی است که فرد را از ادامه تحصیل به کلی محروم می نماید .

س- در صورتی که برای رفت و آمد، رفتار راننده های سرویس، ایستگاهها و غیره مشکلی داشته باشم چه کار باید انجام دهم؟ پ- دراولین فرصت به امور دانشجویی – مسئول نقلیه مراجعه و مورد را اطلاع دهید. در موارد اضطراری از طریق تلفن موسسه تماس بگیرید. در مواردی که از پیگیری و اطلاع به مسئولان نتیجه ای نگرفتید لازم است حتما با حراست و یا مدیر موسسه اطلاع و موضوع را به طور جدی پیگیری فرمائید .

س- در صورتی که مشکلی در سرویس بوفه، ناهار روزانه مثلا نظافت / عدم رعایت قیمت عادلانه / … داشتم به چه کسی مراجعه نمایم؟ پ- مسائل مرتبط با غذا و بوفه به امور دانشجویی مربوط می شود. در این موارد اگر نماینده کلاس و یا دوره خود را می شناسید با ایشان طرح نمایید و در غیر اینصورت مستقیما به امور دانشجویی مراجعه نمایید. لطفا خودتان به هیچ وجه با مسئولان بوفه و سرو غذا موضوع را طرح و خدای ناکرده درگیر صحبت و بحث نشوید .

س- پارکینگ دانشجویی کجاست؟ آیا من اجازه دارم با اتومبیل خود هر جایی بروم؟ آیا اجازه دارم با اتومبیل دوستانم که دانشجو نیستند وارد موسسه شوم؟ پ- برای دریافت مجوز ورود به پارکینگ باید قبلا هماهنگ و کارت ورود دریافت نمایید. محل پارک اتومبیل دانشجویان مشخص بوده و لازم است فقط در این محوطه اتومبیل پارک شود. ورود اتومبیل متفرقه به هیچ وجه به محیط موسسه و جاده اختصاصی مجاز نمی باشد.

س- آیا اجازه دارم از دوستان غیر دانشجوی خود دعوت کنم تا با من وارد موسسه شوند؟پ – مجاز نمی باشد. صرفا خانواده دانشجویان می توانند به موسسه با هماهنگی در موسسه آمد و شد داشته باشند.

س- آیا اجازه داریم هر زمانی از زمین ورزشی دانشگاه استفاده نماییم؟ پ- فقط در صورتیکه زمین ورزش برای کلاس های موسسه اشغال نشده باشد برای استفاده از این محیط منعی وجود ندارد. مطمنا رعایت مقررات اولین اصل برای استفاده از این امکان می باشد. به امور خدمات دانشجویی مراجعه شود .

س- کمیته انضباطی چه مسئولیت و اختیاراتی دارد .پ – کمیته انضباطی عالی ترین ارگان موسسه در رابطه با کنترل و نظارت بر رعایت مقررات موسسه است و می تواند بر اساس تصمیمات خود تنبیهاتی در حد اخراج و یا معرفی به مقامات قضایی اتخاذ نماید . مطمنا دانشجویان ما هرگز با این کمیته سرو کار نخواهند داشت .

مسائل فارغ التحصیلی و نظام وظیفه

س- اگر اخراج شوم وضعیت نظام وظیفه من چگونه است؟ پ- دانشجو اخراجی حق ادامه تحصیل را ندارد و بعد از گرفتن برگه ابطال باید به نظام وظیفه خود را معرفی کند.

س- اگر انصراف از تحصیل دهم وضعیت نظام وظیفه من چگونه است؟ پ- دانشجو انصرافی (تنها یکبار در طول تحصیل) می تواند مجددا در خواست ادامه تحصیل دهد و یا اینکه به خدمت نظام وظیفه برود که برای این کار نیز باید برگه ابطال از تحصیل را حتما از دانشگاهی که انصراف می دهد دریافت کند.

س- من کارت پایان خدمت ندارم بعد از پایان تحصیلات چه مدرکی دال بر اینکه من فارغ التحصیل شده ام به من می دهید؟ پ- اگر که پرونده فارغ التحصیلی شما کامل باشد می توانید برگه ابطال تحصیلی گرفته و در مقاطع بالاتر با همان برگه ابطال ثبت نام کنید.

س- فارغ التحصیل شدن به چه معنی است؟پ-1. برای فارغ التحصیلی، دانشجو باید تعداد واحد های لازم در مقطع تحصیلی را پاس کرده باشد، نمره هایش ثبت نهایی شده و به تائید مدیر گروه خود رسیده باشد.2. تائیدیه تحصیلی و اصل مدرک از آخرین مقطع تحصیلی را در پرونده خود داشته باشد.3.اگر دانشجو پسر باشد باید معافیت تحصیلی آن مقطع تحصیلی از نظام وظیفه در پرونده درج شده باشد. درصورتی که تمام موارد ذکر شده در پرونده باشد ، دانشجو فارغ التحصیل محسوب می گردد. در این حالت می توان گفت پرونده فرد کامل می باشد.

س- من در مقطع بالاتر در دانشگاهی پذیرفته شده ام و پرونده ام کامل است و هرچه سریع تر نیاز به مدرکی دارم که نشان دهد فارغ التحصیل شده ام چه باید بکنم؟ پ- در صورتی که پرونده فارغ التحصیل کامل و تحویل امورفارغ التحصیلان شده باشد می توانند بعداز هماهنگی برای دریافت گواهی موقت مراجعه نمایند. ولی برای دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند می توانند برگه ابطال از تحصیل دریافت کنند البته در صورت دریافت نامه اشتغال به تحصیل و ذکر شماره و تاریخ معافیت تحصیلی از مقطع بالاتر گواهی موقت نیز صادر می شود.

س- بعد از اینکه فارغ التحصیل شدم تا چه مدت زمان مهلت ارسال دفترچه به نظام وظیفه را دارم ؟ پ- حداکثر زمان یکسال می باشدکه برای ارسال دفترچه نیاز، به برگه ابطال تحصیلی وجود دارد که لازم است از واحد نظام وظیفه مؤسسه دریافت نمائید.

س- برای تسویه حساب در زمان فارغ التحصیلی چه باید کرد؟ پ- پس از اتمام دوره تحصیلی و گذراندن کلیه واحدهای درسی ، لازم است فارغ التحصیلان عزیز نسبت به تسویه حساب با موسسه اقدام نمایند. تسویه حساب با موسسه بدین معنی است که فرد تعهدات مالی را انجام داده و آنچه از موسسه به صورت امانت در اختیار داشته نظیر کتاب / تجهیزات / کمد / کارت دانشجوئی … را نیز تحویل دهد . مراحل انجام تسویه حساب بدین صورت می باشد.

تهیه فرم تسویه حساب از انتشارات توسط فرد

مراجعه به واحدهای مختلف از جمله حراست،خدمات دانشجویی،کتابخانه، اداره آموزش ، صندوق رفاه ، امور مالی ، معاون امور دانشجویی و معاون آموزشی که در فرم ترتیب و توالی آن مشخص شده است. در این مرحله دانشجو در مورد امانات در اختیار، مورد سوال قرار گرفته و در صورتیکه تعهدی به موسسه نداشته باشد فرم توسط مسئولان امضا و تکمیل می گردد.

با ارائه فرم تکمیل شده به اداره آموزش و پذیرش آن توسط کارشناس مربوطه ، فرایند تسویه حساب کامل می گردد.

س- برای دریافت گواهینامه موقت تحصیلی یا دانشنامه چه باید کرد؟ و چه مدت طول می کشد تا از زمان درخواست این گواهی صادر شود ؟ پ- همزمان با اتمام دروس و فارغ التحصیلی در یک مقطع، پرونده دانشجو ( شامل مدارک شناسایی،کارنامه کامل با دروس پاس شده، تائیدیه تحصیلی مقطع قبلی،مدارک تحصیلی مقطع قبلی) از اداره آموزش به امور فارغ التحصیلان تحویل داده می شود. امور فارغ التحصیلان اقدامات زیر را برای صدور گواهینامه و یا دانشنامه دنبال می نماید.

بررسی پرونده و سوابق تحصیلی فرد توسط امور فارغ التحصیلان و تهیه لیست فارغ التحصیلان واجد شرائط جهت دریافت گواهینامه، دانشجو می تواند بعد از دوهفته به امور فارغ التحصیلان مراجعه و در صورت تسویه حساب کامل با موسسه ، گواهینامه موقت تحصیلی را دریافت نماید. دریافت دانشنامه قریب به یکسال به طول می انجامد.

س- جهت خروج از کشور دانشجویان پسر چه کاری باید انجام دهند؟ پ- جهت خروج از کشور بصورت غیرحضوری از طریق سایت http://services.epolice.ir اقدام نمائید.

براي ورود به سيستم داشتن کدملي و کد سخا الزامي است و براي دريافت کد سخا ميتوانيد به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي پليس+10 مراجعه نماييد.

پس از ورود به سایت فوق با انتخاب گزینه وظیفه عمومی، تمام مراحل مربوطه را تکمیل نموده و با واریز مبلغ 3500 تومان، درخواست را تائید و ثبت نمائید.

پس از ثبت، درخواست به مؤسسه ارسال خواهد شد.

درخواست توسط کارشناس امورمشمولین مؤسسه بررسی و درصورت عدم مشکل تائید خواهد شد.

پس از تائید درخواست توسط کارشناس مربوطه، دانشجوی متقاضی مجددا وارد سایت شده و بقیه مراحل را انجام میدهد و درخواست به معاونت وظیفه عمومی ارجاع می شود.

درخواستها در معاونت وظیفه عمومی 24 ساعت بعد بررسی و مجوز خروج صادر می گردد.

نکات مهم

  • داشتن شماره حساب بانک قوامین به نام خود دانشجو الزامی است.• تاریخ در خواست باید 10 روز زودتر و حداکثر یک ماه باشد. یعنی اگر کسی در مورخ 15/07/1397 درخواست بدهد، تاریخ خروج باید از 25/07/1397 به بعد باشد.• مبلغ وثیقه برای سفرهای زیارتی 30 میلیون ریال و برای سفرهای سیاحتی 150 میلیون ریال می باشد.• اگر متقاضی پس از واریز مبلغ به هر دلیلی منصرف شود، باید به معاونت وظیفه عمومی مراجعه نماید.• مراحل ثبت درخواست متقاضیان کاملا بصورت اینترنتی می باشد لذا از مراجعه حضوری به مؤسسه جدا خودداری فرمائید.

مسائل مرتبط با وام

س- نحوه درخواست وام به چه صورتی می باشد؟ پ- ارائه تسهیلات منوط به ثبت نام اولیه دانشجو در پورتال دانشجوئی به آدرس http://bp.swf.ir بوده، خواهشمندم در بازده زمانی مشخص شده توسط اموردانشجوئی نسبت به ثبت اطلاعات فردی و درخواست وام اقدام نمائید. بدیهی است دانشجویانی که نسبت به ثبت نام اولیه پورتال دانشجوئی اقدام نمایند در الویت هستند.

س- آیا بعد از ثبت نام در پروتال نیازی به پیگیری از سوی دانشجو هست؟ پ- خیر، نیازی نیست مگر آنکه در صحت اطلاعات موردی باشد که کارشناس مربوطه در طی تماس با دانشجو رفع خواهد کرد.

س- مبلغ وام چقدر میباشد ؟ پ- مبلغ وام با توجه به اعتبار تخصیصی از طرف صندوق رفاه دانشجویان و تعداد درخواست کنندگان تعیین میشود که اکثر مواقع حداکثر مبلغ ( مقاطع کاردانی و کارشناسی 5.000.000ریال و مقطع کارشناسی ارشد11.500.000ریال) برای دانشجویان منظور میگردد.

س- نحوه اعطای وام به چه صورت است؟ پ- بعد از افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران و تکمیل فرآیند پرونده، این وام به حساب موسسه واریز میگردد و بنا بر درخواست دانشجویان به عنوان شهریه در پروفایل مالی آنان ثبت میشود و از بدهی دانشجو کاسته میشود.

س- اگر در مقطع قبلی تحصیلی خود وام دریافت کرده باشم و هنوز برای بازپرداخت آن اقدامی نکرده باشم، میتوانم در مقطع تحصیلی فعلی وام بگیرم؟ پ- خیر تا تکلیف وام مقطع قبلی خود را مشخص نکنید امکان درخواست مجدد نمیباشد. در صورتی که دفترچه اقساط دریافت شده باشد مشکلی ندارد البته بدون داشتن اقساط معوق.

س- چند بار میتوانم در طی دوره تحصیلی خود از وام استفاده کنم؟ پ- تعداد دفعات وام شهریه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد 4ترم وکارشناسی پیوسته 8ترم می باشد.

س- با توجه به اینکه زمان درخواست وام گذشته است آیا میتوانم درخواست جدیدی دهم؟پ- متاسفانه امکانش وجود ندارد زیرا موسسات مجاز هستند که تنها در بازه زمانی مطرح شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان درخواست دانشجویان را ارسال نمایند و به درخواست های ارسالی بعد از تاریخ مقرر ترتیب اثر نخواهند داد.

سایر موارد

س- اعتبار مدارک موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در مقابل سایر مدارک دانشگاه های دولتی چگونه است و چه فرقی دارد؟ پ- مدارک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله موسسه آموزش عالی ناصر خسرو مشابه سایر دانشگاههای دولتی است و این موضوع توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری همواره تصریح گردیده است.

نامه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فن آوری در خصوص موضوع اعتبار مدارک تحصیلی

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید