راهنمای وام شهریه مؤسسه آموزش عالی ناصر خسرو

لطفاً پس از مطالعه کامل این راهنما، در صورت داشتن شرایط، اقدام به درخواست وام نمایید.

 

انجام ثبت نام آموزشی و انتخاب واحد در نیمسال جاری

رعایت شئون دانشجویی و عدم سابقه در کمیته انضباطی

به دانشجویان مهمان، وام تعلق نمیگیرد (این دانشجویان می توانند در دانشگاه مبدأ درخواست وام نمایند)

ازدانشجویان دارای دو نیمسال مشروطی درخواست وام پذیرفته نمیشود.

دانشجویانی که مقطعی را گذرانده و درآن مقطع وام گرفته اند، اگر مجددا در همان مقطع دانشجو شوند نمی توانند درخواست وام دهند.

دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی چهار ترم سنوات تحصیلی ، دانشجویان کارشناسی پیوسته هشت ترم سنوات تحصیلی می توانند درخواست وام بدهند.

دانشجویانی که دارای مرخصی تحصیلی برای اطلاع از امکان دریافت وام در ترمهای بالاتر از حد مجاز، با صندوق رفاه مؤسسه هماهنگی نمایند.

مبلغ وام هر نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی 30.000.000 ریال، مقطع کارشناسی ارشد 50.000.000 ریال

درخواست اینترنتی زودتر در بازه تعیین شده می تواند به عنوان اولویت درنظر گرفته شود و مبالغ وام زودتر در حساب درج می شود.

دانشجویانی که از مقاطع قبل دارای قسط بندی وام می باشند در صورت معوق شدن اقساط، قادر به ایجاد مقطع جدید و یا درخواست وام نخواهند بود و ابتدا باید اقساط خود را به روز نمایند. به روز نبودن اقساط معوق امکان تایید وام توسط مؤسسه را نیز سلب میکند.

خلاصه مراحل وام شهریه

صفحه ورود

آدرس https://refah.swf.ir  سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان با وارد کردن نام کاربری)شماره ملی( و رمز عبور خود می تواند وارد سامانه شود.

 

ورود برای اولین بار یا فراموشی رمزعبور

اگر کاربر برای اولین بار وارد سامانه می شود و یا رمزعبور خود را فراموش کرده باشد میتواند با انتخاب گزینه “رمزعبور خود را فراموش کرده ام”  نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایند.

در صفحه فراموشی رمز عبور کاربر با وارد کردن شماره ملی و شماره تماس خود و انتخاب گزینه “مرحله بعد”  باید منتظر دریافت  “کد احراز هویت”  بماند.

بدیهی است مالک شماره تلفن همراه می بایست همان کاربر دارای کد ملی باشد.

پس از دریافت کد احراز هویت و وارد کردن آن وارد مرحله بعد می شویم در این مرحله کاربر میتواند اقدام بهوارد کردن رمز عبور جدید “حرف بزرگ و حرف کوچک انگلیسی و عدد به همراه سیبمل و حداقل 8 کاراکتر”  نماید.

پس از وارد کردن رمز عبور جدید و انتخاب دکمه “رمز عبور را بازنشانی کنید“، سپس از انتخاب دکمه تایید به صفحه اصلی سامانه هدایت میشوید که با وارد کردن مجدد نام کاربر)شماره ملی( و رمز عبور جدید خود می توانید وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان شوید.

ثبت نام

برای این کار با انتخاب دکمه ثبت نام کاربر جدید فرآیند ثبت نام شروع میشود.

در مرحله اول کاربر با وارد کردن شماره ملی و شماره تماس خود و انتخاب دکمه بررسی شماره تماس منتظر دریافت کد احرازهویت بماند.

با وارد کردن کد احرازهویت ارسال شده به شماره تماس وارد شده در مرحله قبل وارد قسمت بعدی میشویم.

در این قسمت کدملی وارد شده به عنوان نام کاربری و شماره همراه وارد شده در مراحل قبل به صورت پیش فرض وارد شده و کاربر باید مابقی اطلاعات و رمزعبور دلخواه خود را وارد نماید.

پس از وارد کردن اطلاعات و انتخاب دکمه ثبت نام با پیام ذیل مواجه میشوید و پس از انتخاب دکمه تایید به صفحه اصلی سامانه هدایت میشوید با وارد کردن نام کاربری (کدملی) و رمزعبور وارد سامانه شوید

نمای کلی سایت

در سمت راست صفحه، منوی دسترسی به بخش های مختلف سایت وجود دارد. برخی از این بخش ها شامل ثبت نام، تسهیلات، پرونده خوابگاه و … می باشد و هرکدام از این بخش ها نیز شامل زیرمنو هایی است که در دسته بندی خود قرار گرفته اند که در زمان لازم توسط صندوق نمایان می گردد. برای مثال در بخش تسهیلات میتوانید زیرمنوهای ثبت ویژگی ها، ثبت سند تعهد و درخواست وام را مشاهده نمایید.

تکمیل اطلاعات

 

زمانی که کاربر با نقش دانشجو وارد سامانه شود در مرحله اول فقط بخش ثبت نام قابل مشاهده میباشد که دانشجو با وارد شدن به این بخش و زیرمنوی تکمیل اطلاعات صفحه زیر را مشاهده میکند.

کاربر با انتخاب نام خود با فرم زیر مواجه میشود در این فرم اطلاعات اولیه به صورت فقط خواندنی قابل مشاهده است. با پر کردن موارد ستاره دار خواسته شده در این فرم و انتخاب دکمه به روزرسانی اطلاعات هویتی دانشجو تایید میگردد و منوهای سمت راست برای وی تغییر پیدا میکند. توجه داشته باشید که اگر

اطلاعات وارد شده از سمت دانشجو صحیح نباشد با پیغام اخطار عدم تطابق اطلاعات وارد شده با ثبت احوال مواجه خواهد شد.

ثبت مقطع

زمانی که دانشجو وارد سامانه شود میتواند از منو قسمت ثبت نام/ثبت مقطع را انتخاب کند. در بخش دانشجو باید اخرین مقطع تحصیلی خود را وارد نماید.

پس از تکمیل اطلاعات کاربر وارد این قسمت میشود تا اطلاعات مقطع خود را وارد کند.

در این فرم دانشجو اطلاعات مقطع تحصیلی خود را به ترتیب وارد میکند تمامی فیلد ها اجباری هستند .زمانی که کاربر فرم را ذخیره کند این اطلاعات با سرویس وزارت علوم بررسی میشود اگر تمامی اطلاعاتی که دانشجو وارد کرده است درست باشد فرم بدون خطا ذخیره میشود

 

سند تعهد

 

از منوی تسهیلات/ثبت سند تعهد را انتخاب کنید برای درخواست وام، دانشجو باید سند تعهد خود که شامل یک شناسه سند تعهد و رمز تصدیق میباشد و اطلاعات تاییدی ثبت اسناد که شامل ضامن و قرارداد صندوق رفاه دانشجویان است را دریافت نماید و سپس اقدام به ثبت سند تعهد کند.

نکته مهم:  دانشجویان گرامی فایل ورد را در مراجعه به دفتر اسناد رسمی همراه داشته و درصورت لزوم ارائه نمایند تا ضمن تسریع در تهیه سند، هزینه مربوط (حق التحریر) نیز کاهش یابد. لازم است سند تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی با متن مطابقت داده شود و از صحت آن اطمینان حاصل شود.  درصورتی که سند قدیمی باشد مجدد بایستی سند تنظیم شود.

با انتخاب دکمه سند تعهد جدید کاربر فرم زیر را مشاهده میکند. با وارد کردن شماره سند تعهد و رمز تصدیق و زدن دکمه ی استعلام تمامی اطلاعات آن سند تعهد از طریق سرویس مربوطه تکمیل میشود.

برای تکمیل اطلاعات باید اطلاعات ضامن در فرم مربوطه را هم تکمیل کرد.

در صورتی که مدارک کسر از حقوق وجود داشت اطلاعات آن را هم در فرم زیر ثبت می کنیم.

با تکمیل اطلاعات ضامن و ذخیره ی فرم و همچنین ضمیمه کردن سند تعهد در قسمت پیوست با زدن دکمه “حداکثر ارزش” مقدار فیلد حداکثر ارزش تعیین میشود و میتوان این فرم را به طور کامل ذخیره کرد.

شرایط ضامنین وام دانشجویی

کارکنان رسمی و پیمانی دستگاههای اجرایی و همچنین کارکنان قراردادی آن دستگاهها با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

تبصره1) دستگاه های اجرایی شامل کلیه وزارتخانه ها، مراکز دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاه هایی است که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است (از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی)

تبصره2) موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی شامل شهرداری ها و شرکت های تابعه آنان (مادامیکه بیش از 50% سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری ها باشد)، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران، بنیاد 15 خرداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد امور بیماری های خاص، سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوق تامین خسارت های بدنی و سایر سازمان هایی که براساس قوانین و مقررات مشمول این عنوان قرار می گیرند .

اعضای هیأت علمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

اعضای هیأت علمی رسمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کارکنان رسمی و قراردادی آن دانشگاه با حداقل 5 سال سابقه کار .

کارکنان رسمی و پیمانی قوه مقننه و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

کارکنان رسمی، پیمانی و دارندگان پایه قضایی قوه قضاییه (به استثنای کارآموزان آن قوه) و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

سردفتران اسناد رسمی، ازدواج و طلاق دارای مجوز از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور.

کارکنان استخدامی نیروهای مسلح .

بازنشستگان کشوری و لشگری و مستمری بگیران تأمین اجتماعی .

مشمولین دریافت حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران .

کارکنان قرارداد دائم بانک ها با حداقل 5 سال سابقه کار .

کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت ضمانت مددجویان تحت پوشش آن نهاد بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با صندوق رفاه وزارت علوم.

درخواست وام

زمانی که دانشجو وارد سامانه شود می تواند از منو قسمت تسهیلات/درخواست وام را انتخاب کند.

اگر دانشجو درخواست وامی قبلا ثبت کرده باشد میتواند در این قسمت مشاهده کند. برای درخواست وام کاربر میتواند روی دکمه درخواست وام جدید کلیک کند.

در این فرم کاربر با تعیین وام پایه میتواند در قسمت نوع وام های مجاز خود را مشاهده کند و یکی از آنها را

انتخاب کند با تعیین نوع وام قسمت اطلاعات شرایط و نوع ترم و مبلغ درخواستی به صورت خودکار پر میشود با تایید کلیه قوانین میتوان فرم مربوطه را ذخیره کرد.

توجه داشته باشید در نوع وام دانشجو فقط وام هایی را مشاهده میکند که:

براساس وام پایه انتخابی قابل نمایش است

وام از سمت صندوق برای دانشجویان تعیین شده باشد

دانشجو شرایط وام را داشته باشد

پرونده دانشجو

دانشجو در قسمت منو میتواند پرونده دانشجو را باز کند. این فرم تمام اطلاعات ذخیره شده دانشجو را به صورت فقط خواندنی نمایش میدهد. و امکان تغییر اطلاعات توسط کاربر وجود ندارد.

کارتابل

در قسمت منو گزینه ای تحت عنوان کارتابل وجود دارد که در آن اگر دانشجو درخواستی را برای بررسی به دانشگاه و یا صندوق رفاه دانشجویان داده باشد و آن ها برای بررسی رد شده باشند قابل مشاهده میباشد که دانشجو با وارد شدن به این بخش و انتخاب عنوان میتواند درخواست خود را ویرایش و مجدد برای بررسی ارسال نماید.

پس از ثبت درخواست وام لازم است دانشجویان  در اسرع وقت مدارک مورد نیاز  را به صندوق رفاه دانشجویان مؤسسه واحد اموردانشجوئی خانم شمسی تحویل نمایند. دانشجویان عزیز این مهم را به روزهای پایانی موکول نفرمایند.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به صندوق رفاه  مؤسسه

 ارائه اصل تعهد نامه محضری بر اساس فرم مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی (فرم مذکور در انتهای این اطلاعیه قرار دارد)

ارائه آخرین حکم استخدامی یا قرارداد یک ساله ی ضامن ، دارای مهر تأیید و امضاء دستگاه مربوطه

ارائه گواهی کسر از حقوق ضامن از دستگاه مربوطه

تبصره الف)  در گواهی کسر از حقوق می بایست نوع استخدام) رسمی، پیمانی، قراردادی ( درج گردد و صرفا خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سازمان مربوطه متعهد به پرداخت بدون قید و شرط بدهی از طریق کسر از حقوق ضامن گردد .

بازپرداخت تسهیلات

صدور دفترچه اقساط

نحوه صدور دفترچه اقساط :

دفترچه اقساط برای دانشجویان و دانش آموختگان به دو روش صادر می گردد در روش اول توسط خود دانشجو بعد از اتمام مقطع )اعم از : فارغ التحصیلی، انصراف،اخراج …( با مراجعه به سامانه صندوق رفاه بعد

از ورود به حساب کاربری خود در زیر منو تعیین وضعیت، روی گزینه صدور دفترچه اقساط کلیک کرده که

در بخش بعدی به ادامه مراحل آن خواهیم پرداخت، باید توجه داشت در صورت انصراف یا اخراج از دانشگاه،

دانشجو باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین وضعیت بدهی اقدام نماید، برای دانش آموختگان فارغ التحصیل

در صورت عدم مراجعه در دوره تنفس ) 9 ماه ( دفترچه به طور خودکار توسط سامانه صادر خواهد شد . در

صورت مراجعه به موقع دانش آموخته جهت تعیین وضعیت )قبل از پایان دوره تنفس ( با واریز بدهی های

نقدی که بدهی خوابگاه ، ودیعه مسکن و 10 درصد می باشد دفترچه اقساط به صورت خودکار صادر خواهد

شد.

منوی کاربری دانشجو < تعیین وضعیت < صدور دفترچه اقساط

فرم صدور دفترچه اقساط

فیلدها :

درصد نقدی : میزان درصد پرداختی دانشجو از جمع کل بدهی های غیر نقدی که باید یکجا پرداخت گردد. حداقل درصد نقدی پرداخت توسط دانشجو به میزان 10 درصد جمع کل بدهی غیر نقدی می باشد.

جمع بدهی نقدی : شامل جمع مقادیر ودیعه مسکن، بدهی خوابگاه و درصد نقدی می باشد که باید به صورت نقدی توسط دانشجو پرداخت گردد که امکان تقسیط آن وجود ندارد.

کارمزد : کارمزد توسط سامانه با توجه به نحوه پرداخت انتخاب شده توسط دانشجو محاسبه و تعیین می گردد. اگر دانشجو بدهی خود را در بازه تعیین وضعیت بدهی )دوره تنفس 9 ماه( یکجا پرداخت نماید کارمزد آن صفر می باشد و اگر نیمی از بدهی خود را پرداخت کند کارمزد به صورت نیم بها ) 2درصد( محاسبه میگردد و در صورت پرداخت حداقل ) 10 درصد بدهی، بدهی خوابگاه و بدهی مسکن( کارمزد به صورت کامل ) 4 درصد ( اعمال می شود.

جمع کل بدهی : شامل جمع مقادیر کل بدهی های نقدی و غیر نقدی دانشجو می باشد.

مبلغ پرداختی : شامل جمع تمامی بدهی های نقدی دانشجوکه باید به صورت نقدی پرداخت گردد، که امکان تقسیط آن وجود ندارد )ودیعه مسکن، بدهی خوابگاه، درصد نقدی(.

تعداد اقساط : تعداد اقساط دانشجو که متناسب با وضعیت بدهی توسط سامانه به شرح زیر تعیین میگردد.

مبلغ قسط : برابر است با تقسیم کل بدهی های غیر نقدی دانشجو بر تعداد اقساط که توسط سامانه محاسبه می گردد باید توجه داشت که حداقل میزان هر قسط برابر با 2.000.000 ریال می باشد.

تاریخ اولین قسط : تاریخ سررسید پرداخت اولین قسط که توسط سامانه به صورت پیش فرض برابر با آخرین روز تنفس )مهلت ایجاد دفترچه بعد از اتمام مقطع( می باشد که تغییر این تاریخ به بعد از آن مجاز نیست،دانشجو در صورت تمایل می تواند تاریخ سررسید اولین قسط را به زودتر از این موعد تغییر دهد. توجه داشته باشید که درصورت تغییر تاریخ سررسید امکان تغییر آن بعد از صدور دفترچه میسر نخواهد بود.

 

نحوه پرداخت بدهی

پرداخت کامل : با انتخاب این گزینه کل بدهی با میزان کارمزد صفر توسط سامانه اعمال می گردد .

پرداخت نیمی از بدهی : با انتخاب این گزینه پرداخت نیمی از بدهی باکارمزد به صورت نیم بها ) 2 درصد(

توسط سامانه اعمال می گردد.

پرداخت حداقل : با انتخاب این گزینه کل بدهی غیر نقدی به صورت اقساط و میزان کارمزد به صورت

کامل ) 4 درصد( توسط سامانه اعمال می گردد.

 

بخش کارمزد :

در این قسمت میزان کارمزد هر وام به صورت جداگانه نمایش داده می شود

پرداخت :

در پایان با کلیک بر روی کلید “ارسال به پرداخت” دانشجو به صفحه درگاه پرداخت هدایت خواهد شد، بعد از موفقیت آمیز بودن عملیات بانکی دفترچه توسط سامانه صادر می گردد.

 

پرداخت بدهی

دانشجو با ورود به حساب کاربری خود در سامانه رفاه از قسمت منوی پرداخت بدهی، زیر منوی پرداخت بدهی می تواند نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نماید. همچنین در صورت تاخیر در پرداخت اقساط خود می تواند مقدارجریمه تعلق گرفته به جمع بدهی های معوق خود را مشاهده کند .

منو< پرداخت بدهی < پرداخت بدهی

 

دانشجو می تواند با کلیک بر روی نام خود وارد فرم پرداخت بدهی شود.

گزینه ها :

مبلغ قسط ماهیانه : مقدار مبلغ قسط ماهیانه، که دانشجو باید در تاریخ سررسید هر قسط نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.

بدهی اقساط : اگر دانشجو دارای قسط یا اقساط معوق باشد مقدار مبلغ آن در این قسمت نمایش داده می شود که باید آن را به صورت یکجا همراه با جریمه محاسبه شده پرداخت نماید.

مبلغ جریمه : شامل مبلغ جریمه قسط یا اقساط معوق پرداخت نشده در تاریخ سررسید مقرر، که توسط سامانه از تاریخ سررسید تا تاریخ روز پرداخت محاسبه می گردد.

مبلغ قابل پرداخت : شامل جمع کل بدهی های معوق که دانشجو باید به صورت یکجا پرداخت کند.

طرح تشویقی : شامل طرح هایی که توسط صندوق رفاه دانشجویان تعریف می شوند که در صورت فعال بودن طرح و انتخاب توسط دانشجو به میزان تعیین شده در طرح تمام یا بخشی از مبلغ جریمه دانشجو مورد بخشش قرار می گیرد.

مبلغ پرداختی : شامل مبلغ ماهانه قسط می باشد. لازم به ذکر است دانشجو می تواند زودتر از موعد نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نماید. بعد از کلیک بر روی دکمه پرداخت، دانشجو به صفحه بانک هدایت خواهد شد.

بخش دفترچه اقساط

در این قسمت دانشجو می تواند دفترچه اقساط خود و اطلاعات مربوط به آن را که شامل وضعیت دفترچه

اقساط )صادر شده، پرداختی یا معوق شده( و تاریخ سررسید هر قسط از دفترچه اقساط را مشاهده نماید .

شرایط بازپرداخت گروه های خاص

مشمولین خدمت نظام وظیفه عمومی:

دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه عمومی می باشند ملزم به تعیین وضعیت بازپرداخت وامهای دانشجویی خود حداکثر تا 3 ماه پس از پایان دوره دریافت وام در هر مقطع تحصیلی می باشند و تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی این دسته از بهره مندان حداکثر 6 ماه پس از پایان دوره قانونی خدمت نظام وظیفه عمومی می باشد .

تبصره1) در صورت هرگونه استنکاف، تأخیر غیرقانونی و یا معافیت این دسته از دانش آموختگان از اعزام، از زمان استنکاف یا تاخیر حداکثر یک ماه پس از تاریخ معافیت، ملزم به اعلام وضعیت به مؤسسه محل تحصیل خود می باشند . در غیر این صورت کل بدهی آنان به دین حال تبدیل می گردد .

تبصره2) دانش آموخته مشمول خدمت نظام وظیفه که در حین خدمت از ادامه آن معاف می شود، موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ معافیت نسبت به اعلام وضعیت به مؤسسه محل تحصیل خود اقدام نماید. در غیر این صورت ملزم به بازپرداخت کل بدهی خواهدشد .

 

دانش آموختگان معاف از هزینه های تحصیلی :

دانشجویان و دانش آموختگانی که بر اساس قوانین و مقررات خاص کشوری از پرداخت کل یا بخشی از هزینه های تحصیلی معاف هستند چنانچه از وام های صندوق رفاه استفاده کرده باشند، ملزم به پرداخت یکجای کل بدهی با احتساب کارمزد 4% و خسارات متعلقه می باشند.

 

نکته مهم:

دانشجویان عزیز به خاطر داشته باشید لازم است در نیمسالهای بعدی نیز، پس از مطالعه راهنمای وام آن نیمسال که در وب سایت و شبکه های اجتماعی رسمی مؤسسه قرار میگیرد، اقدام به درخواست اینترنتی وام شهریه نمایید. بدون درخواست اینترنتی، امکان پرداخت وام حتی به دانشجویانی که قبلا پرونده وام صندوق رفاه تشکیل دادند وجود ندارد.

معاونت دانشجویی و فرهنگی

اداره امور دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان

 آبان ماه 1402

فایل سند تعهد 

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید