سوال : زمان کلاس های کارشناسی ارشد به چه صورت است؟

پاسخ : کلیه کلاسهای آموزشی کارشناسی ارشد در  یک روز، آخر هفته ( پنج شنبه یا جمعه ) برگزار می میگردد.

سوال : در خصوص دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد به اختصار توضیح دهید.

پاسخ : چنانچه به تشخیص مدیر گروه گذراندن تعدادی از دروس دوره کارشناسی به عنوان دروس کمبود و یا جبرانی ضروری
تشخیص داده شود ، دانشجو موظف به گذراندن آن می باشد حداکثر واحد جبرانی 12 واحد است که به ازای هر 12 واحد درسی از
دروس جبرانی یک نیمسال تحصیلی به طول مدت تحصیل دانشجو افزوده می شود.

سوال : در خصوص ارزشیابی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد توضیح دهید.

پاسخ : حداقل نمره قبولی هر درس اعم از اصلی و جبرانی 12 می باشد . نمرات دروس جبرانی در احتساب میانگین ترمی و کل

محاسبه نمی شود. میانگین نمرات هر ترم نباید از 14 کمتر باشد .درغیر این صورت دانشجو مشروط می باشد.

سوال : در صورت مشروطی در دوره ارشد و معدل ترمی زیر 14 آیا مانند دوره کارشناسی سقف انتخاب واحد ترم بعد محدود
می شود؟

پاسخ : خیر دراین دوره سقف انتخاب واحد ترمی ربطی به معدل ترم قبلی یا مشروطی آن ندارد.

سوال : اگرپایان نامه را ترم قبل اخذ ولی دفاع نکرده باشید آیا برای ترم جدید باید آن را اخذ کنید ؟

پاسخ : باید درخواست کتبی بعنوان معاون آموزشی ارائه نموده تا درصورت تائید ، آن را بصورت تمدید پایان نامه اخذ کنید. فقط
نصف شهریه ثابت بدون پرداخت شهریه متغیر امکان پذیر است

سوال : معادلسازی دروس به چه صورت می باشد؟

پاسخ : در صورتی که دانشجو قبل ازورود به موسسه ، دروسی را در سایر موسسات آموزش عالی که مورد تأیید وزارت فرهنگ
و آموزش عالی باشد گذرانده باشد، و در آزمون ورودی شرکت کرده باشد می تواند دروسی را که از نظر سر فصل و محتوی
حداقل 80% تشابه به سر فصل داشته باشد و تعداد واحد درسی مشابه ای را داشته باشد را معادلسازی نماید . لازم به ذکر است نمره
درس مورد نظر برای مقطع کارشناسی ارشد نباید از 14 کمتر باشد.

سوال : دانشجویان ارشد جهت امورفارغ التحصیلی چه موقع اقدام نمایند؟

پاسخ : دانشجویان بعد از دفاع از پایان نامه و تائید امورپژوهش موسسه ، نسبت به تحویل مدارک لازم به کارشناس خود مراجعه
کنند.

سوال : نمره قبولی در کارشناسی ارشد چند است ؟

پاسخ : 12

سوال : معدل کل ترمی من باید چند باشد مشروط نشوم؟

پاسخ: حداقـل 14

سوال : امكان تخفيف شهريه براي دانشجويان همزمان دو دانشجو از يك خانواده وجود دارد؟

پاسخ : بله با ارائه درخواست و مدارک و تائید معاونت دانشجويي انجام می شود

سوال : آیا همراه داشتن ریز نمرات هنگام ثبت نام الزامی است؟

پاسخ : همراه داشتن ریز نمرات برای دانشجویان به منظور آگاهی از واحد های گذرانده شده در دوره قبلی می باشد که به منظور
انتخاب واحد در ترم اول است. و در صورت همراه نداشتن از طریق مکاتبه با واحد دانشگاهی مقطع قبلی به وسیله دانشگاه دریافت
می گردد.

سوال : نحوه ثبت نام چگونه می باشد؟

پاسخ : با مراجعه به موسسه و قبل از ثبت نام همکاران مربوطه راهنمایی کاملی از نحوه ثبت نام به شما ارائه خواهند کرد.

سوال : در صورتی که دانشجو نسبت به نمره اعلام شده پایان ترم اعتراض داشته باشد چگونه پیگیری نماید؟

پاسخ : هر دانشجو در صورتی که نسبت به نمره اعلام شده خود اعتراض دارد می تواند حداکثر یک هفته بعد از اعلام نمره،
اعتراض خودرا از طریق سایت در پروفایل آموزشی اعلام نماید و مورد بررسی قرار می گیرد.

سوال : در خصوص اقدامات دانشجو برای شرکت در امتحانات توضیح دهید.

هر دانشجو موظف است بر اساس اطلاعیه اعلام شده از طرف آموزش قبل از شروع امتحانات نسبت به در یافت کارت ورود به
جلسه اقدام نماید. بدیهی است داشتن کارت ورود به جلسه در جلسه امتحان الزامی است. ضمناً هر دانشجو بعد از حضور در جلسه
امتحان موظف به امضاء لیست حضور و غیاب می باشد در غیر این صورت دانشجو غایب محسوب می شود .

سوال : نمرات تاچند روز پس از امتحان مشخص می گردد؟

اساتید موظفند از یک هفته تا 10 روز پس از امتحان نمرات دانشجویان را تحویل اداره امتحانات داده تا وارد سایت گردد. مگر
امتحانات دروسی که همرا ه با پروژه هستند و اساتید به دانشجویان برای تحویل آن فرصت داده باشند.

سئوال – لطفا درخصوص چگونگی انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود راهنمائی بفرمائید.

پاسخ : با توجه به اینکه انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود در نیمسال اول توسط گروه آموزشی انجام شده، این دسته از دانشجویان نیاز به انتخاب واحد ندارند، اما در نیمسال‌های بعد بایستی از طریق گزینه انتخاب واحد در پورتال دانشجوئی در سیستم آموزش  ، اقدام نمایید.

سئوال – دانشجویان جدیدالورودی که سال گذشته در دانشگاهی مشغول تحصیل بوده اند برای ثبت نام چه کارهایی را باید انجام دهند؟

پاسخ : این دانشجویان باید به دانشگاه قبلی مراجعه و تسویه حساب کامل انجام دهند و پس اخذ تمام مدارک  تحصیلی به دانشگاه جدید مراجعه و مثل سایر دانشجویان جدید ثبت نام نمایند.

سئوال – برای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل به چه واحدی مراجعه شود

پاسخ : دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل می توانند به دانشکده مربوط خود مراجعه نمایند

سئوال – مدارک رسمی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مورد پذیرش کدام‌اند؟

پاسخ : گواهی موقت دوره کارشناسی ، نامه معرفی به نظام وظیفه صادر شده از دانشگاه محل اخذ دوره کارشناسی (برای دانشجویان پسر مشمول خدمت وظیفه عمومی ، نامه‌ای خطاب به موسسه آموزش عالی ناصرخسرو از دانشگاه محل اخذ دوره کارشناسی مبنی بر اینکه دانشجو در دوره کارشناسی تا پایان شهریور سال ورود به مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده است.

سئوال – انتقال و تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد

پاسخ : براساس مقررات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ضوابط دانشگاه هرگونه تغییر رشته و مهمانی و یا انتقال دانشجو ممنوع می‌باشد

سئوال – سقف تعداد واحدهای مجاز قابل اخذ برای هر دانشجو در هر ترم چيست؟

پاسخ : سقف تعداد واحدهای قابل اخذ دانشجو در هر نيمسال حداقل ۸ واحد و حداکثر ۱4 واحد می توانند انتخاب واحد نمایند

سئوال –  شرایط کسب نمره مقاله مستخرج از پایان نامه چیست؟

پاسخ :

  • فرمت مقاله نویسی موسسه رعایت شده باشد. (مراجعه به قسمت پژوهشی-آیین نامه ها و مقررات)
  • عنوان پایان نامه به طور صحیح و کامل با عنوان مقاله یکی باشد.
  • تفکیک عنوان پایان نامه به منظور بالا بردن تعداد مقالات شامل نمره نمی شود.
  • استفاده از ایمیل آکادمیک موسسه برای نویسندگان مقاله (استاد راهنما، استاد مشاور و دانشجو) الزامی می باشد.
سئوال – برای دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد چه مدارکی باید ارائه گردد ؟
پاسخ :
– ارائه فرم شماره 5 ( لازم است فرم مزبور تکمیل ، تائید و امضاء شده باشد )
– ارائه نسخه چاپی پایان نامه
–  ارائه CD  حاوی فایل های ورد و پی دی اف پایان نامه ، داده های آماری ، مقاله بیس ( درصورت وجود ) ، کار عملی ( ویژه دانشجویان گروه هنر ) ، پروپوزال مصوب شورا ، گواهی استعلام پیشینه پژوهش در سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک ، گواهی ثبت پروپوزال ( پیشنهاده ) در سامانه ملی ثبت پایان نامه ، رساله و پیشنهاده ایرانداک  ، گواهی همانندجوئی پایان نامه در سامانه همانندجو ایرانداک
سئوال – چه مراحلی بعد از دفاع برای انجام امور فارغ التحصیلی لازم می باشد؟

پاسخ :

  • انجام اصلاحات ذکر شده توسط استاد داور در روز دفاع
  • رعایت قالب ساختاری پایان نامه با راهنمای نگارش موسسه و سپس،ایمیل فایل word پایان نامه به امور پژوهشی جهت صدور مجوز چاپ (research.hnkh.ac.ir)
  • ارائه فرم 8، 11 و 12 (به امضای اساتید مربوطه رسیده باشد) به امور پژوهشی
  • ارائه یک نسخه از پایان نامه (به امضای اساتید مربوطه رسیده باشد) و سی دی فایل wordو pdf به امور پژوهشی
  • گواهی ثبت پایان نامه نهائی و تائید شده دفتر پژوهش در سامانه ملی ثبت پایان نامه ، رساله و پیشنهاده ایرانداک

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید