راهنمای وام شهریه مؤسسه آموزش عالی ناصر خسرو

لطفاً پس از مطالعه کامل این راهنما، در صورت داشتن شرایط، اقدام به درخواست وام نمایید.

خلاصه مراحل وام شهریه

  

 

انجام ثبت نام آموزشی و انتخاب واحد در نیمسال جاری

رعایت شئون دانشجویی و عدم سابقه در کمیته انضباطی

به دانشجویان مهمان، وام تعلق نمیگیرد )این دانشجویان می توانند در دانشگاه مبدأ درخواست وام نمایند(

ازدانشجویان دارای دو نیمسال مشروطی درخواست وام پذیرفته نمیشود.

دانشجویانی که مقطعی را گذرانده و درآن مقطع وام گرفته اند، اگر مجددا در همان مقطع دانشجو شوند نمی توانند درخواست وام دهند.

دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی چهار ترم سنوات تحصیلی ، دانشجویان کارشناسی پیوسته هشت ترم سنوات تحصیلی می توانند درخواست وام بدهند.

دانشجویانی که دارای مرخصی تحصیلی برای اطلاع از امکان دریافت وام در ترمهای بالاتر از حد مجاز، با صندوق رفاه مؤسسه هماهنگی نمایند.

مبلغ وام هر نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی 15.000.000  ریال، مقطع کارشناسی ارشد 30.000.000 ریال

درخواست اینترنتی زودتر در بازه تعیین شده می تواند به عنوان اولویت درنظر گرفته شود و مبالغ وام زودتر در حساب درج می شود.

دانشجویانی که از مقاطع قبل دارای قسط بندی وام می باشند در صورت معوق شدن اقساط، قادر به ایجاد مقطع جدید و یا درخواست وام نخواهند بود و ابتدا باید اقساط خود را به روز نمایند. به روز نبودن اقساط معوق امکان تایید وام توسط مؤسسه را نیز سلب میکند.

دانشجویان گرامی بر اساس گروه بندی زیر درخواست اینترنتی وام شهریه را ثبت کنند:

 

گروه الف : دانشجویانی که دارای پرونده وام شهریه )بانک مهر ایران( در این مقطع می باشند.

گروه ب : دانشجویانی که دارای پرونده وام شهریه )صندوق رفاه( در این مقطع می باشند.

گروه ج : دانشجویانی که دارای پرونده وام شهریه در مقطع قبلی بوده و فاقد پرونده در این مقطع هستند.

گروه د : دانشجویانی که دارای پرونده وام شهریه نمی باشند.

 

با توجه به راهنمایی های ارائه شده برای گروه مربوط به خود در ادامه این اطلاعیه و با ورود به

نشانی زیر با استفاده از مرورگر فایرفاکس(موزیلا) درخواست وام نمایید:

پس از تکمیل و ذخیره فرم فوق برای تایید شدن پرونده اینترنتی صندوق رفاه خود، با شماره 08642478003 داخلی 114 خانم شمسی تماس بگیرید. پس از تایید، شما دارای پرونده وام در مقطع فعلی میشوید.
اکنون طبق راهنمای گروه ب درخواست وام خود را ثبت کنید.
پس از ثبت درخواست وام لازم است دانشجویان این گروه )ج(  در اسرع وقت مدارک مورد نیاز )ذکر شده درصفحه 9 این اطلاعیه)  را به صندوق رفاه دانشجویان مؤسسه واحد اموردانشجوئی خانم شمسی تحویل نمایند. دانشجویان عزیز این مهم را به روزهای پایانی موکول نفرمایند.
پس از تکمیل و ذخیره فرم فوق برای تایید شدن پرونده اینترنتی صندوق رفاه خود، با شماره 08642478003 داخلی 114 خانم شمسی تماس بگیرید. پس از تایید، شما دارای پرونده وام در مقطع فعلی میشوید.
اکنون طبق راهنمای گروه ب درخواست وام خود را ثبت کنید.
پس از ثبت درخواست وام لازم است دانشجویان این گروه )ج(  در اسرع وقت مدارک مورد نیاز )ذکر شده درصفحه 9 این اطلاعیه)  را به صندوق رفاه دانشجویان مؤسسه واحد اموردانشجوئی خانم شمسی تحویل نمایند. دانشجویان عزیز این مهم را به روزهای پایانی موکول نفرمایند.

شرایط ضمانت وام دانشجویی

تعداد ضامنین وام دانشجویی :

  • برای دریافت وام تا سقف مبلغ 150.000.000 ریال ، یک نفر ضامن واجد شرایط مندرج در بند بعدی (شرایط ضامنین) الزامی است .
  • برای دریافت وام های دانشجویی تا سقف مبلغ 300.000.000 ریال ، معرفی دو نفر ضامن رسمی بین ضامنین واجد شرایط مندرج در بند بعدی(شرایط ضامنین) الزامی است .

مدارک مورد نیاز برای ارائه به صندوق رفاه مؤسسه

چنانچه: ضامن کارمند، حقوق بگیر، بازنشسته، مستمری بگیر و یا عضو هیأت علمی باشد :

  • ارائه آخرین حکم استخدامی یا قرارداد یک ساله ی ضامن ، دارای مهر تأیید و امضاء دستگاه مربوطه
  • ارائه گواهی کسر از حقوق ضامن از دستگاه مربوطه

تبصره الف)  در گواهی کسر از حقوق می بایست نوع استخدام) رسمی، پیمانی، قراردادی ( درج گردد و صرفا خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سازمان مربوطه متعهد به پرداخت بدون قید و شرط بدهی از طریق کسر از حقوق ضامن گردد .

  • ارائه اصل تعهد نامه محضری بر اساس فرم مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی (فرم مذکور در انتهای این اطلاعیه قرار دارد)

شرایط ضامنین وام دانشجویی

کارکنان رسمی و پیمانی دستگاههای اجرایی و همچنین کارکنان قراردادی آن دستگاهها با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

تبصره1) دستگاه های اجرایی شامل کلیه وزارتخانه ها، مراکز دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاه هایی است که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است (از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی)

تبصره2) موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی شامل شهرداری ها و شرکت های تابعه آنان (مادامیکه بیش از 50% سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری ها باشد)، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران، بنیاد 15 خرداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد امور بیماری های خاص، سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوق تامین خسارت های بدنی و سایر سازمان هایی که براساس قوانین و مقررات مشمول این عنوان قرار می گیرند .

اعضای هیأت علمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

اعضای هیأت علمی رسمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کارکنان رسمی و قراردادی آن دانشگاه با حداقل 5 سال سابقه کار .

کارکنان رسمی و پیمانی قوه مقننه و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

کارکنان رسمی، پیمانی و دارندگان پایه قضایی قوه قضاییه (به استثنای کارآموزان آن قوه) و همچنین کارکنان قراردادی آن قوه با حداقل 5 سال سابقه کار و دارای شناسه کارمندی .

سردفتران اسناد رسمی، ازدواج و طلاق دارای مجوز از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور.

کارکنان استخدامی نیروهای مسلح .

بازنشستگان کشوری و لشگری و مستمری بگیران تأمین اجتماعی .

مشمولین دریافت حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران .

کارکنان قرارداد دائم بانک ها با حداقل 5 سال سابقه کار .

کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت ضمانت مددجویان تحت پوشش آن نهاد بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با صندوق رفاه وزارت علوم.

نحوه بازپرداخت وام ها

شرایط عمومی بازپرداخت

کارمزد وام :

وجهی است که به تمامی وامهای دانشجویی برای طول مدت دریافت وام تا شروع اولین سررسید اقساط به صورت روز شمار با نرخ 4% مطابق فرمول زیر محاسبه می گردد:

دین حال:

چنانچه زمان ادای دین بدهکار فرا رسیده باشد و پرداختی از سوی وی صورت نگیرد کل بدهی، اعم از اصل وام و کارمزد بایستی به صورت یکجا پرداخت شود، در این صورت، بدهی وی به دین حال تبدیل میگردد .

پایان دوره دریافت وام:

حداکثر نیمسالهای تحصیلی که دانشجو متناسب با هر مقطع تحصیلی میتواند از وامهای دانشجویی صندوق بهره مند گردد (در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال تحصیلی، کارشناسی پیوسته 8 نیمسال تحصیلی است)

دوره تنفس:

مدت زمانی است که به عنوان شروع دوره بازپرداخت بدهی در نظر گرفته شده است . شروع این دوره 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام در هر مقطع تحصیلی، تعیین میگردد.

شرایط بازپرداخت گروه های خاص

مشمولین خدمت نظام وظیفه عمومی:

دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه عمومی می باشند ملزم به تعیین وضعیت بازپرداخت وامهای دانشجویی خود حداکثر تا 3 ماه پس از پایان دوره دریافت وام در هر مقطع تحصیلی می باشند و تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی این دسته از بهره مندان حداکثر 6 ماه پس از پایان دوره قانونی خدمت نظام وظیفه عمومی می باشد .

تبصره1) در صورت هرگونه استنکاف، تأخیر غیرقانونی و یا معافیت این دسته از دانش آموختگان از اعزام، از زمان استنکاف یا تاخیر حداکثر یک ماه پس از تاریخ معافیت، ملزم به اعلام وضعیت به مؤسسه محل تحصیل خود می باشند . در غیر این صورت کل بدهی آنان به دین حال تبدیل می گردد .

تبصره2) دانش آموخته مشمول خدمت نظام وظیفه که در حین خدمت از ادامه آن معاف می شود، موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ معافیت نسبت به اعلام وضعیت به مؤسسه محل تحصیل خود اقدام نماید. در غیر این صورت ملزم به بازپرداخت کل بدهی خواهدشد .

دانش آموختگان معاف از هزینه های تحصیلی :

دانشجویان و دانش آموختگانی که بر اساس قوانین و مقررات خاص کشوری از پرداخت کل یا بخشی از هزینه های تحصیلی معاف هستند چنانچه از وام های صندوق رفاه استفاده کرده باشند، ملزم به پرداخت یکجای کل بدهی با احتساب کارمزد 4% و خسارات متعلقه می باشند.

نکته مهم:

دانشجویان عزیز به خاطر داشته باشید لازم است در نیمسالهای بعدی نیز، پس از مطالعه راهنمای وام آن نیمسال که در وب سایت و شبکه های اجتماعی رسمی مؤسسه قرار میگیرد، اقدام به درخواست اینترنتی وام شهریه نمایید. بدون درخواست اینترنتی، امکان پرداخت وام حتی به دانشجویانی که قبلا پرونده وام خود را در بانک مهر ایران و یا نزد صندوق رفاه تشکیل دادند وجود ندارد.

معاونت دانشجویی و فرهنگی

اداره امور دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان

مهر 1401

 

دانشجویان گرامی فایل ورد (از طریق ایمیل faezeshamsistu@gmail.com  میتوانید دریافت نمائید) را در مراجعه به دفتر اسناد رسمی همراه داشته و درصورت لزوم ارائه نمایند تا ضمن تسریع در تهیه سند، هزینه مربوط (حق التحریر) نیز کاهش یابد. لازم است سند تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی با متن زیر مطابقت داده شود و از صحت آن اطمینان حاصل شود. درصورتی که سند قدیمی باشد مجدد بایستی سند تنظیم شود .

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید